Sunday, October 16, 2011

today is my MC day



Semalam pergi PUSRATU..(pusat rawatan tanpa ubat) di sungai buluh untuk rawatan terakhir...habis lebam2 leher asai dikerjakan diaorang...haha...sakitnya hanya TUHAN yang tahu..agaknya sakit nak bersalin lagi sakit kot dari rawatan-rawatan yang asai buat kat situ..tapi bagi sapa2 yang tak pernah rasa sakit dan berani kan...asai cadangkan gi la kat pusat rawatan tu..dia betulkan tulang belakang...haha...confirm menjerit punya..habis makcik kat situ aku genggam tgn dia sebab nak tahan sakit...

1st: datang je , akan diagnose sakit apa..bagitau la suma2 penyakit, migrain, senggugut, sinus, lelah, tulang belakang, kaki, pedih ulu hati, dan sakit leher, rahang..wah..segala mak nenek penyakit aku ada...time ni duit korang akan melayang RM20 aje..hihi..time ni dah tau dah aura2 kesakitan akan muncul untuk rawatan2 seterusnya kerana boleh tahan sakit makcik ni tekan2..pakai siku lak tu...hadoi

2nd:ni kira rawatan pertama la ni...3 orang urut asai dalam satu masa...tak tau dah nak kata sakitnya...mana satu ntah part yang sakit sebab tak dapat berfikir ngan waras...time ni aku rasa mmg betul2 dia buat alignment ...krek kruk bunyiknya...45 minit dalam tu cam setahun...haha..time ni bayaran RM200...wah, semahal nak tukar sebijik tayar kereta..HAHA

3rd: kalau orang tanya sakit apa selepas beranak, aku akan jawab..sakit kena urut kat PUSRATU..since aku tak pernah rasa kan sakit beranak tu..buat masa ni aku jawab sakit yang paling sakit adalah rawatan ke 2 di PUSRATU sebab time ni dia urut pakai minyak...meleleh2 airmata aku time tu..dahla time bulan puasa...rasa macam dah separuh nyawa hilang time tu...lebam2 badan seminggu...tapi effect dia banyak yang baik la..cuma tahan la sejam dalam tu..kerana sakit sangat la aku jadik fobia nak datang habiskan rawatan terakhir tu...AKU TAKUT!!!!

4th: Akhirnya setelah hampir 2 bulan aku senyap, aku gagahkan gak kaki gi sana sebab fikir dah melabur banyak baik aku habiskan rawatan tu...kali ni macam rawatan first...ingat takde la part sakit2 ni...sekali dia siku rahang aku yang lari tu...ADUIiiiiiii.....pastu dia amik vacuum lak...vakuum 3 tempat serentak mmg aku jerit lah.."lama lagi ke?"..."5 minit je dik"...uphaaaaaa!!!5 minit pun aku tak sabar...hasilnya lebam2 leher aku...

bila keluar je..aku jerit dalam hati : YES!!! aku dah graduate habiskan rawatan!!!rasanya cam masa ambik MASTER dulu...susah payah pun aku habiskan gak..hahaa..poyo je...tapi pada sapa2 kata aku poyo gilah sana rasa apa itu kesakitan diurut pakai siku..time tu aku senyum sinis aje...hihi...suma bayaran RM420...then kalau rawatan2 seterusnya dalam RM80...badan akan rasa ringan, then sakit2 tu insyaallah hilang dan beransur pulih dengan kehendakNYA..sebagai manusia kita kena la berusaha..lagi2 aku yang degil nak makan ubat ni..mmg sesuai la rawatan tanpa ubat tu...


P/s: any information gi sini http://pusratu.com.my/
itu antara sebab2 aku MC hari ni..sekian harap maklum..leher aku lebam2




5 comments:

  1. Sekarang ni ada buat rawatan susulan? suami saya br buat rawatan mlm tadi.

    ReplyDelete
  2. Salam, anda bayar rm200 utk sesi pertama dan keseluruhan rawatan berjumlah rm420..bgmn sebegitu murah sb rawatan pertama sy (8.3.14) rm600...ke2 rm300 (15.3.14)..ke3 juga rm300 (22.3.14)...rasanya rawatan yg sama..badan kakitangan di tekan2 ditarik2..dipicit2 oleh 3 perawat...minta nasihat..tk

    ReplyDelete
  3. 2018
    Screen rm20
    Rawatan 2x rm1500

    Bonda
    Rawatan 3x rm2000

    Tapi maaih berfikir2... sbb rasa x mampu utk keseluruhan rm3500

    ReplyDelete
  4. Pusratu ni rasanya xsesuai utk kanak2. Boleh buat trauma sbb masa dia tekan2 tu sakit smpai menagis

    ReplyDelete