Tuesday, July 19, 2011

OOO my sick cat...;(



sad story...

banyak kucing2 kat umah dah mati sebab..hurm..sebab dah ajal kot..hihi..mak kata 'mmg musim sakit kucing '...4 ekor sumanya ...tinggallah kakak2 dan abang2 dewasa...adik2 suma dah mati kecuali sekor ni...nama dia COPOT...

then, bila balik kampung kelmarin, dapatla jumpa lagi 8 ekor kucing yang masih survive dan sihat...tapi sebab nak elakkan mereka ni sakit, alongku gi la farmasi beli antibiotik untuk kanak2..kihkih..'anak umur berapa kak?' erm....haaa'9 bulan'...padahal untuk kucing2...

si COPOT ni manja sangat..mmg tgk cam tak lama dah..hari isnin bila asai bangun tido ajer, terdengar kakak aku( indah )bagitau COPOT dah mati..ada bawah mesin basuh...COPOT mati sebab jatuh dari tempat dia tido...

then, one hour later...'asai, gi tgk si COPOT tue, gi tanam dia'..alahai lemah jantung aku, bukan apa, dah lama tak tanam bangkai kucing...sedihh arrr...selalu aku fobia sikit nak tgk kucing dah mati ni..lemah semangat den...

bermula la adengan tolak menolak antara aku dan along...'kau tarik kuar dulu COPOT tu, aku takuttt!!!!!!!!'...bila along tarik ajer..along jerit...'OITTT, dia tak mati lagi la, mandai2 ajer indah ni'...apa lagi jadikla paramedik aku ngan along...cuba selamatkan COPOT walaupun we are soo memandai2...bagi dia air suam sikit, jemur dia kat panas, urut2 dia...tapi mmg dia dah nazak pun, kejang2 badan dia cam kena sawan...cedihhhh...agaknya kesan dia jatuh tergolek dari tempat dia tidoo tu..mesti sakitt..derita tul tgk dia...

tapi berkat usaha kami dan kuasa ALLAh..dia tak jadik mati...mula2 badan dia dah sejuk dah..separuh badan tak gerak...huhu...aku pulak buat POM POM..'HIDUPLA COPOT!!!HIDUPLA COPOT!!! then, aku tinggalkan dia dalam sangkar, selang 10 minit aku jenguk, nafas dia makin laju...mata dia makin bersinar2...ahhh..leganya..dia sangat kuat!!!

tapi tu cerita 2 hari lepas...lepas balik KL ni, cam malas lak nak tau khabar dia sebab takut dia dah mati...mak pun tak cakap paper...hidup lagi kot...hihi...nak call mak lah..TATA...

P/S: sayangi KUCING anda..and know the symptoms of sick cat...





1 comment:

  1. COPOT dah mati....mak kata lama betul dia terbaring nazak.. :(...sedihnyerr

    ReplyDelete